Visdomstand och inflammation

En bra start på sommarlovet. De sista dagarna har jag fått värk i min ena visdomstand, förmodligen p.g.a. inflammation. Enligt tandläkaren har man ofta ett öppet hålrum bakom tanden vilket tämligen ofta leder till infektion om man inte rengör ”extra” noggrant.

Jag har fått ett speciellt munskölj som jag ska använda två gånger om dagen samt påbörjat en penicillinkur. Har bara tagit kuren under två dagar (ska tas 2 ggr om dagen i 7 dagar) men känner ännu igen förbättring. Någon som vet hur många dagar det tar innan man märker skillnad?

 

Jesper Shuja 

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

One Response to Visdomstand och inflammation

  1. Pingback: 100 inlägg « One World, One People

Lämna en kommentar