White walkers i Game of thrones: Skröna eller sanning?

En av de bästa serierna just nu är Game of thrones, enligt mig. Den har det mesta; äventyr, drama, kärlek, action och spänning m.m (dock anser jag att den ofantliga mängden sexscener enbart stör och passar inte in i genre). Något av det bästa med serien är hela konceptet med jättemuren, som befinner sig vid den norra gränsen.

Den sägs sträcka sig över nästan 500 kilometer och har en höjd uppemot cirka 215 meter. Hela poängen med jättemuren är att den ska skydda de sju rikena mot White walkers som lär befinna sig norr om muren.

Med tanke på att muren är så enormt hög är en rimlig tanke att dessa individer måste vara någon form av jättar av något slag. Det har talats om dem redan vid början av säsong 1, men jag kan inte komma ihåg att vi har någonsin fått åskåda dem? Det är nu slutet av säsong 2 och ännu ingen skymt av dem? What gives?

Vid nuläget ter det sig enbart vara en skröna än något annat. Likväl är det väldigt spännande!

Jesper Shuja  

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

Kommentera

