Malmös bästa glass: Bar Italia

Ni som känner mig vet mycket väl vad en av mina största svagheter är, nämligen GLASS! Jag äter den mesta glassen men betackar mig från sorbé, och jag skulle nog vilja påstå att det inte är en glass, utan någon form av isig fruktliknande smörja. Går att äta, men det är ingen glass.

När jag och flickan var på Sicilien i somras var det som att besöka en del av paradiset. Hur kan det gå fel då man besöker ett land som är både glassen och Pizzans land, ”Bellissimo”. Just Sicilien är känd för sin glass eller rättare sagt sin Gelato.

Lyckligtvis finns det ett ställe i Malmö som kommer väldigt nära de smakupplevelser och sensationer som jag och flickan upplevde varje kväll på Sicilien, och det är den sicilianska glassbaren Bar Italia nere i Västra Hamnen.

Glassen kan även köpas hem i olika storlekar.

Fotot är taget under Malmövintern, men här är mycket vackert runt sommaren.

Så om det finns några andra glassälskare därute, gör ett besök då detta är ett ställe som är värt att både besöka och återkomma till.

Jesper Shuja 

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

One Response to Malmös bästa glass: Bar Italia

  1. Pingback: 100 inlägg « One World, One People

Kommentera

