Nötkrämen som bidrar till barns överlevnad!

I en tid som denna, en tid då vi alla bör tänka på varandra och speciellt de som inte har våra förutsättningar, de som har mindre, de som svälter och lider, då kan det kännas skönt att ha möjlighet att bidra med något, något som skänker värme och glädje åt någon annan.

Bloggerskan Morrica uttrycker sig enligt följande:

Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

I hopp om att själv försöka bidra med något skriver jag det här inlägget. Mot bakgrund av att jag publicerar det här inlägget skänker re:member  sex påsar nötkräm (för mer info, se här) som UNICEF ger till undernärda barn för att hjälpa dem. Allt som krävs för att barnen ska överleva är just tre påsar nötkräm per dag.

Vill även du bidra med något som kan rädda ett barns liv kan du besöka UNICEFs gåvoshop. Här har du en valfrihet att välja ett snyggt gåvobevis som är designat av  Tove Styrke eller Elsa Billgren, en gåva som säkerligen hade uppskattats att få som julklapp.

Eftersom jag tycker att Morrica förmedlar det så väl, låter jag hennes visdom få avsluta inlägget på följande sätt:

Sverige är ett rikt land, men alla som bor i Sverige är inte rika. Har du råd, så ge ett bidrag. Har du inte råd att ge ett ekonomiskt bidrag så kan du bidra ändå: prata om hur okomplicerat det är att bidra, t ex via den här kampanjen så att de som har råd får veta det. Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här! Tillsammans räddar vi barns liv.

Ta mer er dessa tankar och ha en fortsatt trevlig jul!

Jesper Shuja

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

2 Responses to Nötkrämen som bidrar till barns överlevnad!

  1. Morrica skriver:

    Tack för dina vänliga ord, men jag måste vara ärlig och säga att de ord du citerar inte bara är mina, utan också en del av denna kampanj. Jag gläds åt att du också är med, tillsammans gör vi skillnad!

  2. Jesper Shuja skriver:

    Att orden nyttjas i hopp om att hjälpa de behövande bör vara det enda av vikt, i denna aspekt🙂

Kommentera

