Julstämningen fortsätter

Ja då anser jag att det är hög tid att försöka införliva lite mer julstämning i vintermörkret (eller här nere är det väl mera ett ruskigt höstmörker). Som vi alla säkerligen är medvetna om är smaken som…. Ja, jag tror ni fattar poängen, med andra ord har vi alla varierande smak i förhållande till vad det är som sätter igång den lilla julgnistan inombords. Jag lär ha ett par tillfällen på mig innan Julen är över, förhoppningsvis prickar jag rätt vid något tillfälle.

Här är en av min personliga, om än smörrig, favorit jullåt:

Till Morrica gör jag ett nytt tappert försök:

Är jag i närheten, samma riksnummer?

Jesper Shuja

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

One Response to Julstämningen fortsätter

  1. Morrica skriver:

    Närmare, samma riksnummer om än inte samma riktnummer ännu… men med tanke på att riktnummer skall avskaffas så gör det inte så mycket =D

    Pavarotti var charmig och hade formidabel pipa, trots att versionen är tämligen konventionell. Men du närmar dig!

Kommentera

