God Jul och 5 km: En bra julklapp

Då var stunden kommen, högtiden som ”alla” barnen har väntat på, och säkerligen flera vuxna,  julafton. Det en tid då många av oss kommer, enligt vår jultradition,  sitta vid julgrannen och spänt vänta på den årliga julklapps utdelningen som den gamla tjocka mannen i rött delar ut, om vi nu varit snälla under det gångna året.

Men i år har jag valt att ge mig själv en alldeles underbart hälsosam julklapp, 5 km. Under åtta veckor har jag, tre gånger i veckan, varit ute och joggat, successivt byggt upp min form igen som jag förlorade för cirka ett och ett halvt år sedan. Denna julaftonsmorgon, i sällskap av min flickvän, begav jag mig ut på min första stora utmaning, att jogga 5 km utan att stanna.

Det gick vägen och jag lyckades att erhålla en av de bästa julklapparna som jag hade kunnat önska mig i år. Nu blir nästa projekt att springa 1 mil, något som jag lär bli klar med under den kommande våren. Vad har ni önskat er av Tomten i år? Tack för att ni har tagit del av min lilla egoboost, något som vi alla behöver lite då och då.

Här är något som alltid har inspirerat mig, och säkert många andra som växte upp under 1980-talet:

God Jul mina vänner

Jesper Shuja

Om Shuja
Mitt namn är Jesper Shuja. Är utbildad lärare och arbetar på Folkhögskola inom ämnena Historia, Engelska och Samhälle. Utöver detta har jag även studerat på ett Mastersprogram i Historia.

4 Responses to God Jul och 5 km: En bra julklapp

  1. Katti skriver:

    Bra jobbat :-)

  2. Alexandra skriver:

    Bra jobbat! ;)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

